قیمت سیلیکو منگنز امروز

جهت مشاوره خرید و یا استعلام قیمت فروسیلیکو منگنز  با شماره 09131193694 – 03195011199 تماس حاصل فرمایید

نوع کالاکارخانهمحل بارگیریواحدقیمت تومانحداقل خرید
سیلیکو منگنزرباط کرمانکارخانهکیلوگرمتماس با کارشناس15تن
سیلیکو منگنززنجانکارخانهکیلوگرمتماس با کارشناس15تن
سیلیکو منگنزهندیانبارکیلوگرمتماس با کارشناس15تن

آنالیز و قیمت فرومنگنز پرکربن

آنالیز سیلیکو منگنز

Size(mm) S% P% SC% Si% Mn%
10-60 0.03max 0.3 max 2max14-16 60-65

سیلیکو-منگنز-مرکز-چدن

درحال حاضر در صنعت فولاد سازی منگنز به سبب ویژگی هایی که دارد، بیشترین کاربرد را دارد.چرا که منگنز علاوه بر این که در میان سایر عناصر آلیاژی قیمت پایین تری دارد، باعث بهبود استحکام و چقرمگی می شود. آلیاژ های منگنز عبارت است از فرو منگنز ها، سیلیکو منگنز ها و فرو سیلیکو منگنز ها. در فولاد سازی بسته به این که چه نوع محصولی تولید می شود، از انواع فرو آلیاژ ها استفاده می گردد، که باز هم بیشترین کاربرد را فروسیلیکو منگنز دارد و خوش بختانه کشور ما نیز منابع معدنی زیادی را در اختیار دارد، که به کمک آن می تواند فروسیلیکو منگنز تولید نماید.این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا علاوه بر اشنایی با فروسیلیکو منگنز با راهنمای خرید آن نیز آشنا شوید.

 جهت خرید و استعلام قیمت سیلیکو منگنز و همچنین مشاوره رایگان با کارشناسان فروش مرکز چدن در تماس باشید. 09131193694 – 03195011199 

قیمت سیلیکو منگنز

شما می توانید اطلاعات مربوط به قیمت سیلیکو منگنز و تمام فرو آلیاژ ها را از صفحان مربوط به خود در سایت مرکز چدن مشاهده و مقایسه نمایید.

ما کلیه فرو آلیاژها را با قیمت مناسب و رقابتی در اختیار شما قرار می دهیم جهت مشاوره رایگان و یا خرید بدون واسطه با ما در تماس باشید

فرو سیلیکو منگنز چیست؟

فروسیلیکو منگنز فرو آلیاژی است که در میان تمامی فرو آلیاژ های جهان، جزو پر مصرف ترین ها به شمار می رود و بیشترین کاربرد را در فولاد سازی دارد. در فولاد از آن برای دی اکسیدلسیون سولفور زدایی و تشکیل ساختار شیمیایی و آلیاژی استفاده می نمایند.فروسیلیکو منگنز از عنصر های آهن، منگنز، سیلیسیوم تشکیل شده است. منگنز بیشترین نقش را در در ترکیب این آلیاژ دارد. این آلیاژ بستگی به ترکیبات آن دمای ذوب متفاوتی دارد، اما عمدتا در فاصله ی 1060 تا 1350 درجه ذوب می شود. فرو سیلیکو منگنز با چگالی 1.6 گرم بر سانتی متر مکعب در هیچ کدام از مواد آب، روغن و الکل حل نمی شود.

قیمت سیلیکو منگنز را در جدول بالا مشاهده کنید

مراحل تولید فرو سیلیکو منگنز

همانطور که در قسمت فوق گفته شد، فرو سیلیکو منگنز تشکیل شده از فرو منگنز و فروسیلیسیم می باشد و بخاطر وجود سیلیسیم در آن فرآیند تولید آن دشوار است. برای تولید فرو سیلیکو منگنز از سرباره‌ای که از فرآیند تولید فرو منگنز پرکربن بدست می‌آید استفاده می‌شود. این سرباره حاوی مقادیر نزدیک به 40 درصد اکسید منگنز می‌باشد و به عنوان یک ماده پایه منگنز حساب می‌شود، برای ایجاد سیلیسیم در ترکیب از یک ماده پایه سیلیسیم مثل کوارتز یا ماسه استفاده می‌شود، برای ایجاد فرو سیلیکو منگنز سیلیسیم موجود در ماسه یا کوارتز و منگنز موجود در سرباره باید احیا شوند، برای احیا این مواد از یک ماده پایه کربن مثل کک استفاده می‌شود، با انجام فرآیند دما بالای احیا در حضور آهن، مذاب فرو سیلیکو منگنز تولید می‌شود. در ترکیب شیمیایی این فروآلیاژ معمولا بین 60 تا 65 درصد منگنز و بین 14 تا 16 درصد سیلیسیم موجود می‌باشد، به همین دلیل در بازار به اسم فروآلیاژ 14-60 هم شناخته می‌شود.

جهت مشاهده قیمت  سایر فرو آلیاژها نظیر قیمت فرومنگنز ، قیمت سیلیس و … به صفحه هر کدام مراجعه کنید و قیمت آن را با قیمت سیلیکو منگنز مقایسه کنید.

قیمت سیلیکو منگنز

فرو سیلیکو منگنز در چه سایز هایی تولید می شود؟

فرو سیلیکو منگنز عمدتا در سه سایز 20 تا 80 میلی متر، 10 تا 50 میلی متر و 3 تا 25 میلی متر تولید و عرضه می شود.

فرو سیلیکو منگنز در چه مواردی کاربرد دارد؟

همانطور که در قسمت فوق گفته شد فرو سیلیکو منگنز از پر مصرف ترین آلیاژ ها می باشد، که به عنوان یک جایگزین خوب برای فروسیلیس و فرومنگنز شناخته می شود، چرا که هم خواص فرو سیلیس و هم خواص فرو منگنز را در تولید فولاد تامین میکند و بیشترین کاربرد را در موارد زیر دارد.

  • اکسیژن زدایی و آلیاژسازی در فولاد ها
  • کاهش حلالیت کربن در فولادها و سایر آلیاژهای منگنزدار
  • افزایش سختی پذیری فولاد
  • کاهش مواد ناخالصی در فولاد مثل گوگود ، فسفر و نیتروژن

راهنمای خرید فرو سلیکو منگنز

ارزش و قیمت فرو سیلیکو منگنز به گرید بستگی دارد.گرید به معنای این است در تولید فروسیلیکو منگنز چند درصد منگنز و سیلیس وجود دارد. به عنوان مثال فروسیلیکو منگنز گرجستانی دارای ۷۰ درصد منگنز می باشد، که با گرید ۱۷/۷۰ شناخته می شود. پس از آن فرو سیلیکو منگنز هندی با گرید ۱۵/۶۵ بیشترین درصد منگنز را دارد و در پایان نیز فرو سیلیکو منگنز ایرانی که با گرید ۱۴/۶۰ شناخته می شود، تنها ۶۰ درصد منگنز دارد. بنابراین ارزش و قیمت فروسیلیکو منگنز گرجستانی به نسبت ایرانی و هندی بالاتر است و در هنگام خرید باید به درصد منگز موجود در آلیاژ توجه داشت که قیمت بر اساس آن تنطیم می شود.

با توجه به بالا و پایین بودن قیمتها جهت اطلاع از آخرین قیمت سیلیکو منگنز با مشاورین فروش در تماس باشید