قیمت شمش چدن امروز

جهت مشاوره خرید و یا استعلام قیمت شمش چدن ، قیمت شمش چدن ذوب آهن اصفهان با شماره 09131193694 – 03195011199  تماس حاصل فرمایید

نوع کالامحل بارگیریواحدقیمت (تومان)حداقل خرید
شمش چدن داکتیلکارخانهکیلوگرمتماس با کارشناس15تن
شمش چدن خاکستریکارخانهکیلوگرمتماس با کارشناس15تن
شمش چدن کوره بلندکارخانه ذوب آهنکیلوگرم13,40015تن

آنالیز و قیمت فرومنگنز پرکربن

آنالیز شمش چدن

محصولAl% Cr% Mn% P% S% Si% C%
شمش چدن داکتیل0.0090.0160.5000.0210.0221.5184.577
شمش چدن خاکستری0.01840.1290.2660.08030.1411.944.50
شمش چدن کوره بلندMax0.005 Max0.08 Max0.3 Max0.03 Max0.02 1.2-1.3 4.2-4.3

قیمت چدن ذوب آهن اصفهان در مرکز چدن ایران

قیمت شمش چدن به ازای هر کیلو در مرکز چدن ایران

کاربران عزیز جهت اطلاع از قیمت شمش چدن امروز میتوانید قیمت شمش چدن داکتیل را از جدول مخصوص شمش چدن داکتیل و همچنین قیمت شمش چدن خاکستری را از جول مخصوص شمش چدن خاکستری رویت نمایید . همچنین در صفحات مربوط به خود به طور کامل به توضیح هر کدام پرداخته ایم .

لازم به ذکر است به علت نوسانات قیمت در بازار برای اطلاع دقیق از تعرفه فروش شمش چدن در مرکز چدن ایران با شماره های 09131193694 03195011199 تماس حاصل فرمایید.

قیمت شمش چدن کوره بلند ذوب آهن

کاربران گرامی می توانید اطلاعات قیمت شمش چدن ذوب آهن اصفهان و نیز قیمت شمش چدن سفید را از صفحان مربوط به خود در سایت مرکز چدن مشاهده و مقایسه نمایید.

ما کلیه خدمات بالا را با قیمت مناسب و رقابتی در اختیار شما قرار می دهیم جهت مشاوره رایگان و یا خرید بدون واسطه با ما در تماس باشید.

قیمت شمش چدن داکتیل

مرکز چدن ایران علاوه بر شمش چدن کوره بلند در زمینه شمش چدن داکتیل نیز فعالیت دارد . مشتریان عزیز با مراجعه به صفحه مربوط به شمش چدن داکتیل میتوانید قیمت شمش چدن داکتیل را بررسی کنید . کارشناسان آماده فروش و راهنمایی شما عزیزان میباشند.

قیمت شمش چدن خاکستری

پر مصرف ترین شمش ، شمش چدن خاکستری میباشد . قیمت شمش چدن خاکستری ما بین شمش چدن داکتیل و شمش چدن کوره بلند میباشد. با مراجعه به صفحه آن قیمت و آنالیز چدن خاکستری را مشاهده و مقایسه کنید.

قیمت شمش چدن در بازار

قیمت شمش چدن در بازار معمولا از بالاترین قیمت تا پایین ترین قیمت به ترتیب زیر است:

  1. قیمت چدن داکتیل
  2. قیمت چدن خاکستری
  3. قیمت چدن کوره بلند (سفید)
  4. تعرفه شمش چدن نو
  5. تعرفه شمش چدن ضایعات و کهنه
  6. تعرفه شمش چدن ریختگری

چدن چیست؟

در زبان انگلیسی چدن با نام cast Iron شناخته میشود .چدن از گروه آلیاژهای آهنی میباشد که ترکیبات آن آهن کربن و سیلسیم است . عموما چدن ها را از لحاظ ریخته گری آنها در خصوص انجماد از یوتکتیک به دسته های زیر تقسیم بندی میشوند:

  • چدن خاکستری
  • چدن داکتیل
  • چدن سفید
  • چدن مالیبل
  • چدن گرافیت

چدن های داکتیل را چدن های نشکن نیز میگوبند و سایر چدن ها به دلیل ترد بودن و قابلیت ریخته گری ماشین کاری کاربرد بسیاری در هندسی ساخت دارند.

جهت مشاهده قیمت شمش چدن و همچنین خرید شمش چدن به صفحه هر کدام از انواع شمش چدن مراجعه کنید.

قیمت شمش چدن

کاربرد چدن

یکی از بهترین خواص چدن مقاوت در برابر سایش است به همین دلیل در صنعت کاربرد فراوان دارد برخی از کاربردهای چدن در زیر آورده شده است.

  • صنایع ساخت ماشین آلات قطعات صنعتی
  • ساخت سر سیلندر
  • بلوک سیلندر
  • جعبه دنده
  • ساخت لوله ها
  • و …

آنالیز چدن ها

در آنالیز چدن ها وجود کربن و سیلسیم به آسانتر کردن ریخته گری آنها کمک شایانی میکند.

تهیه و تولید چدن

چدن از راه مذاب کردن دوباره سنگ آهن با کمک آهن و آهن قراضه تولید میشود که این همراه خارج کردن عناصری مثل گوگرد و فسفر میباشد و پس از بدست آمدن فورمول نهایی مذاب به قالب ریخته میشود.

جایگاه چدن در آلیاژ های فلزی

چدن خاکستری

این چدن از محل شکست آن رنگ خاکستری دارد. چدن خاکستری از لحاظ مصرف رایج ترین چدن بازار میباشد. در این چدن کربن 2 تا 4 درصد ، سیلسیم 1 تا 3 درصد و حدود 90درصد آن آهن میباشد . در این چدن عمده کربن به صورت گرافیت رسوب میکند.

اقسام چدن خاکستری

a. چدن خاکستری گرافیت ورقه ای یا پولکی

b. چدن خاکستری گرافیت کروی

c.  چدن خاکستری گرافیت کلوخه ای

D. چدن خاکستری چشم گاوی

قیمت چدن خاکستری تقریبا بین قیمت چدن داکتیل و قیمت چدن سفید میباشد.

چدن داکتیل

این چدن به نام چدن نشکن نیز شناخته میشود. از ویژگی های چدن داکتیل نقطه ذوب پایین ، سهولت در ریخته گری و ماشینکاری و مقاومت در برابر سایش و همچنین شکل پذیری بالا میباشد. قیمت چدن داکتیل نسبتا از سایز چدن ها بالاتر میباشد.

چدن سفید

چدن سفید که به چدن کوره بلند نیز معروف است با سرعت سرد کردن بالا بدست میاید. چدن سفید در محل شکست سفید رنگ میباشد. قیمت چدن کوره بلند  بسیار مناسب تر از سایر چدنها میباشد.

چدن مالیبل

چدن مالیبل با نام چدن چکش خوار نیز در بازار مشهور است . استحکام و چکش خوار بودن از ویژگی های ممتاز چدن مالیبل میباشد . این نوع چدن از چدن سفید بدست می آید.

تاریخچه چدن

در انقلاب صنعتی نوعی معماری وجود داشت که چدن نقش عمده ای در آن ایفا کرد . و آن به دلیل همه گیر نشدن فولاد و ارزان بودن قیمت چدن بود. در آن زمان به دلیل ایده اشتباه که چدن را مقاوم در برابر آتش میدانستند از چدن استفاده میشد .

کاربرد دیگر چدن در گذشته به استفاده از آن در ریل آهن بود که آن هم منسوخ شده است. سپس  در خطوط ریل زیر پل استفاده میشد که این کاربرد هم اشتباه بود.

اولین بار در انگلستان روش های جدید و ارزان برای ساخت چدن به کار رفت و در معماری آن زمان استفاده میشد.

کاربردهای مهم چدن در گذشته ساخت لوله ، ساخت منهول ، ماشین آلات صنعتی ، ساخت پل ها و همه این کاربردها قبل از همه گیر شدن فولاد بود.

تاریخچه شمش چدن

معایب چدن

  • مقاومت پایین در برابر آتش سوزی و همچنین مقاومت پایین در برابر کشش و خم شدن است.
  • شکل موجود دربازار

چدن در بازار معولا به صورت شمش چدن میباشد که شامل شمش چدن داکتیل ، شمش چدن خاکستری ، شمش چدن کوره بلند ذوب آهن و شمش چدن سفید است. با توجه به بالا و پایین بودن قیمتها جهت اطلاع از آخرین قیمت شمش چدن با مشاورین فروش در تماس باشید

مرکز چدن ایران پیشگام در ارائه انواع آهن آلات با تعرفه مناسب و به قیمت کارخانه میباشد. و عنوان مشاوری مطمئن در کنار شما در تهیه محصولات می باشد. با کلیک روی هر کدام از محصولات به صفحه مربوط به آن هدایت میشوید.

 شمش چدن خاکستری

 قیمت شمش چدن خاکستری

شمش چدن داکتیل

قیمت شمش چدن داکتیل

شمش چدن کوره بلند

قیمت شمش چدن کوره بلند