قیمت هر کیلو فرومنگنز چقدر است؟ قیمت فرو منگنز در مرکز چدن بسته به اینکه کربن موجود در آن چقدر باشد به بیان ساده تر فرومنگنز پر کربن یا فرومنگنز کم کربن باشد متفاوت خواهد بود. برای اطلاع دقیق از قیمت فرومنگنز روز و مشاوره رایگان می توانید با کارشناسان مرکز چدن از طریق شماره 09131193694 در تماس باشید.

فروش و خرید فرومنگنز اغلب به منظور کانسنگ و یا به صورت فروآلیاژ در فولاد سازی به کار می رود که در این زمینه نقش های عمده منگنز عبارت خواهد بود از منگنز به عنوان احیا کننده و تمیز کننده در فولاد مذاب به منظور حذف گوگرد و بهبود خواص فولاد مورد استفاده قرار می گیرد. به طوری که گوگرد و عناصر مزاحم را به خود جذب نموده و آنها را وارد سرباره می کند.

آنالیز فرومنگنز پرکربن و مواد تشکیل دهنده آن:

فرو منگنز آلیاژی فلزی از ترکیب دو عنصر آهن و فلز میباشد که عنصر منگنز نیز حدوداً بین 65 تا 95 درصد آن را تشکیل می دهد. به منظور ایجاد فرومنگنز باید سنگ معدنی با سیلیس 7 تا 8 درصد داشته باشیم. جالب است بدانید در ایران سیلیس موجود در سنگ منگنز حدوداٌ 23 درصد است از این رو سنگ منگنز برای تولید و ایجاد فرو منگنز از خارج از کشور وارد میشود.

کاربرد فرومنگنز

فرومنگنز برای جداسازی مواد اضافی مانند گوگرد و اکسیژن در کوره های فولادی کاربرد دارد. در فرآیند تولید فولاد به دلیل زیاد بودن غلظت گوگرد در مذاب همگن احتمال شکسته شدن و پایین آمدن کیفیت فولاد خواهد شد که با اضافه کردن فرو منگنز به این فرآیند و مواد مذاب بلافاصله منگنز با گوگرد واکنش نشان می دهد و ترکیب می شود و در نهایت به صورت عنصر سولفید منگنز در سرباره قرار میگیرد. با این روش اصلاح استحکام و سختی فولاد اتفاق می افتد. شاید گفت یکی از مهم ترین آلیاژها برای افزایش مقاومت و استحکام در صنعت فولاد سازی فرو منگنز است. علاوه بر این منگنز ماده ای اساسی برای تولید چدن نیز هست.

برای تهیه فولادهای ضد زنگ، منگنز استفاد شده 2 درصد افزایش می یابد و در برخی موارد تا 19 درصد به همین دلیل صنعت فولاد و چدن یکی از مهم ترین بازارهای مصرف فرو منگنز هستند. از این رو عرضه و تقاضای این فلز دقیقاً وابسته به بازار فولاد سازی و صنایع فروآلیاژی دارد. قیمت مناسب فرومنگنز باعث شده کاربردهای گسترده ای داشته باشد که همگی در آهن و فولاد و صنایع وابسته به آن می باشد.

قیمت فرومنگنز در بازار و مرکز چدن

جهت مشاوره خرید با شماره 09131193694 – 03195011199 داخلی مدیریت تماس حاصل فرمایید

نوع کالامحل بارگیریقیمتحداقل خرید
فرو منگنزکارخانهتماس با کارشناس15تن

آنالیز و قیمت فرومنگنز پرکربن

آنالیز