قیمت گندله آهن امروز

قیمت گندله سنگ آهن

شما می توانید اطلاعات مربوط به قیمت هر تن گندله آهن را در سایت مرکز چدن مشاهده و مقایسه نمایید. به علت نوسانات ارز قیمت گندله آهن متغیر است. برای اطلاع دقیق از قیمت گندله امروز و یا نرخ قیمت روز گندله ، خرید و فروش یا استعلام قیمت گندله آهن در ایران و همچنین مشاوره رایگان می توانید از طریق شماره های  09131193694 – 03195011199 با کارشناسان فروش مرکز چدن در تماس باشید. 

قیمت گندله آهن در ایران

قیمت گندله آهن در ایران چقدر است؟ شاید این پرسش شما هم باشد! واقعیت این است که معیار سنجش و قیمت گندله آهن در ایران و کشورهای دیگر از طریق جدول قیمت روز متال بولتن و شاخص پلتس تعیین می شود. از این رو بسیاری از تجار برای خرید و فروش گندله آهن از شاخص پلتس کمک می گیرند.

گندله آهن چیست؟

گندله سنگ آهن از نرمه سنگ آهن به وجود می آید و در واحدهای احیا و واحدهای ذوبی مورد استفاده است. گندله ، از نرمه سنگ آهن به صورت گلوله ایجاد می شود که در ابتدا خام بوده و سپس سخت و پخته می شود. در کوره های بلند به صورت های مختلف احیا و برای تولید آهن استفاده می گردد. در اصل گندله یک ماده اولیه برای ایجاد آهن خام می باشد که باید توسط کوره های بلند به درستی احیا شود. در این روش گندله خام از طریق نرمه سنگ آهن 90 درصد به همراه محلولی مانند آب واکبش داده و نتیجه گلوله های گندله می باشد. به منظور کیفیت بهتر گندله سنگ آهن موادی مانند هیدروکسید کلسیم و برخی از خواص متالوژی مکانیکی به آن اضافه می کنند. تا این مرحله گندله به صورت خام ایجاد می شود که بعد از انتقال به دستگاه به منظور سخت کردن باید در اتمسفر اکسید کننده حرارت داده شود. در آخرین مرحله پخت و سرد کردن باید به صورتی انجام شود که باث ترک در گندله آهن نشود.

 قیمت گندله آهن

جهت مشاوره خرید و فروش  گندله آهن با شماره 09131193694 – 03195011199 تماس حاصل فرمایید

نوع کالاکارخانهمحل تحویلواحدقیمت به تومانحداقل خرید
گندله آهننیریزکارخانهکیلوگرمتماس با کارشناس15تن
گندله آهنگلگهرکارخانهکیلوگرمتماس با کارشناس15تن
گندله آهنبافتکارخانهکیلوگرمتماس با کارشناس15تن
گندله آهنمیانهکارخانهکیلوگرمتماس با کارشناس15تن

آنالیز و قیمت فرومنگنز پرکربن

آنالیز گندله آهن

آنالیز شیمیایی

Fe Total FeOPS CaO+MgO Al2O3+SiO2 B4
66% min 0.6%max 0.05%max 0.01% max 2.8% max 2.7% max 1.04 %max

آنالیز فیزیکی

SizeCCS(Kg/P) A.I ST.I Porosity
8-16 mm/Ave. 85% 240 Ave 3.5%max 95%min 19-24%

قیمت گندله آهن امروز

ویژگی های گندله آهن

  • ابعاد گندله اکثراً بین 9 الی 16 میلیمتر می باشد.
  • داشتن تخلخل به صورت یکدست بین 25 الی 30 درصد
  • داشتن ترکیبات هماتیت دار احیا شونده
  • امکان استحکام بالای مکانیکی و یکدست
  • امکان فرسایش کمتر
  • امکان استحکام مکانیکی در برابر حرارن و محیط های احیا کننده و در عین حال داشتن چسبندگی پایین

مراحل چگونگی تبدیل کنستانتره آهن به گندله

  • ابتدا استفاد از مواد خام
  • خرد کردن مواد اولیه
  • مخلوط کردن تمام مواد اولیه
  • ایحاد گندله خام
  • تبدیل گندله خام به گندله پخته به وسیله کوره
  • غبار گیری و سپس خنک کردن
  • انتقال محصول نهایی
  • تصفیه آب و بعد از آن آزمایش محصول

روند کامل تولید گندله آهن

کنسانتره آهن ، سنگ آهن آسیاب شده که به دلیل اینکه بسیار ریز و نرم است قابلیت استفاده در واحدهای احیای مستقیم و واحد های ذوب را نداردبه همین دلیل آن را در تبدیل به گندله و سپی در واحدهای ذوبی و احیای استفاده میشود.

از ترکیب کنسانتره آهن و در دستگاه گندله ساز و سایر مواد افزودنی گندله آهن خام تولید میشود که به شگل گلوله است و بعد پخته و سخت میشود.

جهت کیفیت و خواص متالوژی بهتر گندله خام مواد افزودنی و چسبنده مثل آب و هیدرواکسید کلسیم یا شیر آهک، آهک، بنتونیت، و انواع چسب‌های آلی و معدنی (نشاسته، سیمان…) یه آن اضافه میشود و سپس به مرحله پخته و سخت شدن میرود.

قیمت گندله آهن گل گهر

قیمت گندله آهن مرکز چدن

روند تبدیل گندله خام به سخت شدن

روند سخت شدن گندله به این صورت است که ابتدا گندله ها در اتمسفر اکسید کننده در دستگاه های مخصوص تا حرارت نرم شدن سنگ آهن، حرارت داده میشود در این حین نباید درجه متخلخلی گندله پایین بیاید تا به تدریج خشک و سپس پخته شوند . وقتی که روی گندله پخته شده  هیچ ترکی نباشد گندله سرد و سخت شده است.  قیمت روز گندله آهن را میتوانید از جدولی که در بالای صفحه آورده شده مشاهده کنید وجهت خرید گندله آهن با کارشناسان در تماس باشید.

انواع دستگاه گندله ساز:

  • استوانه دوار
  • دیسک گندله ساز
  • دیگواره گندله ساز

آنالیز گندله شامل اکسید فلزاتی مانند کلسیم، سیلیسیم، آلومینیوم، وانادیوم، منیزیم ،منگنز ،تیتانیوم می‌باشد و میدانیم که گوگرد و فسفر جزء موارد مضر در آنالیز می‌باشند.

موارد کاربرد گندله

گندله به روش سنتی در کوره بلند یا روش های احیای مستقیم به کار میرود.گندله ای که در روش احیای مستقیم مورد استفاده است دارای عیار بیشتر و ناخالصی کمتر نسبت به گندله کوره بلند است.گندله ای که در کوره بلند استفاده میشود سایز و دوام بالایی داشته باشد البته به اندازه کوره بلند هم بستگی دارد. قیمت گندله آهن بستگی به کارخانه تواید آن متفاوت میباشد.

درجه احیا پذیری گندله به عوامل زیر بستگی دارد:

  • درجه تخلخل
  • سطح تماس
  • تماس جامد گاز

خواص مکانیکی و فیزیکی گندله

گندله ها در هنگام حمل و نقل ، موقع خشک و سخت شدن در درجه حرارت بالا با تنش ها و بارهای مکانیکی فراوانی رو به رو هستند. همچنین در روش های احیای مستقیم و روش کوره بلند در روند احیا تغییراتی روی گندله به موجود می آید که موجب متلاشی و خرد شدن آن میشود. بنابراین گندله ها باید طوری ساخته شوند که دارای مقاومت و استحکام فشار بالایی در برابر خرد شدن داشته باشند که کمترین ضربه و تنش طی مراحل تولید و همچنین حمل و نقل به آن وارد شود.

خواص فیزیکی گندله

مهم ترین عواملی که در خواص فیزیکی گندله تاثیر گذار است میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

ابعاد، شکل، سطح ویژه، توزیع ابعاد، تخلخل، مقاومت به سایش و اصطکاک آن ها

ابعاد گندله

ابعداد گندله را سه گروه تقسیم بندی میکنند.

گندله ریز با قطر 3 تا 8 میلیمتر برای فرآیند هیدرومتالورژی و کلوخه سازی

گندله های عادی با قطر 10 تا 15 میلیمتر مورد استفاده در واحد های احیای مستقیم و کوره بلند

گندله های بزرگ با قطر 20 تا 30 میلیمتر مورد استفاده در فولادسازی و مواد خام برای تولید سیمان

قیمت گندله آهن با توجه به قطر آن متفاوت است.

قیمت گندله آهن

قیمت گندله آهن

رطوبت گندله

رطوبت گندله برحسب مقدار آب گندله مرطوب نسبت به وزن گندله خشک محاسبه میشود. برای تعیین رطوبت گندله معادله وجود دارد که توسط مهندسین ارزیابی میشود.

تخلخل گندله

یکی از مهمترین عوامل فیزیکی گندله تخلخل است که نقش بسیار مهمی در طی مراحل ساخت گندله دارد. در گندله های خام به بخار شدن تدریجی آب گندله تخلخل گفته میشود.

تخلل روی دو عامل مهم تاثیر گذار است که باید بهترین حالت درنظر گرفته شود. این دو عامل عبارتند از :

  • خاصیت احیاشوندگی
  • استحکام گندله

تاثیر تخلخل روی خاصیت احیا شوندگی گندله به این صورت که هرچه تخلخل افزایش یابد خاصیت احیاشوندگی روی گندله طی شرایط یکسان نیز بیشتر میشود. و هم چنین برعکس خاصیت احیاشوندگی تخلخل رایطه معکوس با دوام و استحکام گندله دارد یعنی با افزایش تخلخل استحکام آن کاهش میابد.

خواص مکانیکی گندله

خواص مکانیکی گندله بر حسب عامل مهم استحکام تعیین میشود که خواصی مثل مقاومت فشاری ، مقاومت به ضربه و فرسایش را شامل میشود. هر یک این خواص را با آزمایش های خاصی که در زیر آوره ایم  ارزیابی میکنند.

آزمایش استحکام فشاری گندله :

به نیروی لازم برای خرد شدن گندله ها، مقاومت یا استحکام فشاری گفته میشود. یک فشار تدریجی بر تک تک گندله ها ی مستقر در سطح موازی وارد میشود تا گندله به مرحله خرد شدن برسد حدودا روی 50عدد از گندله این آزمایش صورت میپذیرد و استحکام فشاری گندله سنجیده میشود.

آزمایش استحکام در سقوط آزاد گندله

جهت استحکام گندله های خام و پخته مقاومت آن ها در برابر شکست در سقوط آزاد اندازه گیری می شود. به این صورت که گندله را از فاصله 30 الی 45 سانتی متری رو صفحه ای فولادی رها میکنند و تعداد دفعات سقوط آزاد گندله بدون صدمه دیدن را معیار سنجش استحکام گندله در برابر سقوط آزاد در نظر میگیرند.

 آزمایش استحکام سایشی گندله:

استحکام سایشی گندله ها نیز مانند روش قبل توسط روش هایی بررسی می شود.

به این صورت که گندله ها  در یک استوانه محتوی میله های فولادی در حال صعود و نزول و چرخش هستند با چرخش استوانه گندله ها با یکدیگر سایش پیدا میکنند  و به یکدیگر و همچنین بدنه استوانه و میله ها ضربه وارد میکنند . پس از مدتی مشخص استوانه متوقف شده و میزان نرمه ایجاد شده توزین می شود که این میزان نرمه معیار سنجش استحکام سایشی گندله است.

راهنمای قیمت و خرید گندله

شما عزیزان میتوانید گندله را در مرکز چدن خریداری نمایید تا در اسرع وقت بار برای شما در سراسر ایران ارسال و تحویل شما داده شود. جهت مشاوره خرید و استعلام قیمت گندله آهن با شماره 09131193694 – 03195011199 تماس حاصل فرمایید.